Alates 30 eur transport pakiautomaati tasuta!
Allahindlus!

Punased kinoa seemned 500g

Punased kinoa seemned kasutatakse väga erinevate kinoa toitude valmistamisel ( nii soolaste, suppide kui ka magustoitude) ja kinoad on kerge seedida. Kuna kinoa on gluteenivaba, siis sobib see ka neile, kellel on tsöliaakia ehk gluteenitalumatus. Sobib gluteenivaba dieedi korral, kuna EI SISALDA GLUTEENI.

Kinoa ehk tšiili hanemalts on üks väärtuslikemaid supertoiduaineid, mis on kogu maailmas leidnud laialdast ja mitmekesist kasutust igapäevase toidulaua rikastamisel. Kinoa ei ole teravili, vaid söödavate seemnetega rohttaim, mille seemneid kasutatakse toiduks samamoodi nagu teravilja.

Kinoa on rikas mangaani, magneesiumi, kaaliumi, fosfori, vase, tsingi, E- ja B6-vitamiinide, antioksüdantide ja kiudainete poolest. Kaltsiumit on temas rohkem kui lehmapiimas, ning võrreldes teiste teraviljadega on kinoas kõige enam küllastumata rasvhappeid ja kõige vähem süsivesikuid. Kinoa glükeemiline indeks (GI) on väike, mis tähendab, et suhkur imendub verre aeglaselt ega tekita veresuhkrutaseme kõikumisi. Kuna Kkinoa on väga valgu- ja rauarikas, sobib ta ka  suurepäraselt neile, kes ei söö üldse midagi loomset või lihtsalt erinevatel põhjustel tarbivad liha väga harva.

Valge ja punase kinoa vahe seisneb peamiselt värvuses ja tekstuuris. Punane kinoa on pehme, õhulise tekstuuriga. See on ka krõmpsuvam ning maitseküllasem kui valge kinoa. Maitse poolest mõnusalt pähkline ja kergelt magus, sobib hästi nii pearoaks kui lisandiks, salatitesse, suppidesse jpm.

Kasutamine: loputada veega, et eemaldada mõrkjat, saponiini sisaldavat õietolmu. Siis kasutada soovitud toidu tegemisel. Kinoad on lihtne keeta (nagu riisi).

Kinoa sisaldab rikkalikult antioksüdante, mis aitavad kehal võidelda vabade radikaalidega. Samuti aitab see tasakaalustada veresuhkrut. Tänu kiudainetele on kinoa kasulik ka seedesüsteemile. Aminohapete, ensüümide, vitamiinide, mineraalide ja antioksüdantide rikkaliku sisalduse tõttu nimetatakse kinoad ka supertoiduks.

Kuna kinoa on gluteenivaba, siis sobib see ka neile, kellel on tsöliaakia ehk gluteenitalumatus.

Valge ja punase kinoa vahe seisneb peamiselt värvuses ja tekstuuris. Punane kinoa on keedetuna veidikene krõbisevam kui valge.

Kuidas valmistada?

Selleks, et toitained paremini organismi imenduks, on kasulik kinoaseemneid enne söömist umbes 8 tundi leotada. Seejärel tuleb seemneid 10–15 minutit vees keeta.  Punane kinoa on keedetuna veidikene krõbisevam kui valge.

Lisa jahutatud või kuuma kinoad salatitesse, vokiroogadesse või toidu kõrvale. Kinoaseemneid võib kasutada ka küpsetiste või pudru valmistamisel.

 

500g